DEN SLAPPA KONFERENSVÄRDEN

Mitt jobb som ledarskaps-utvecklare och teambuildingkonsult tar mig runt i världen. Det ger mig rika möjligheter att upptäcka andra mötesplatser än min egen ö land och rike runt. Jag har skrivit om sådana upplevelser förut.

Idag bar det av till en ny bekantskap. En trevlig sådan: Hotell Skeppsholmen. Om man söker det på Google Maps blir det första mötet däremot inte så trevligt. Vid den lilla platsmarkörer på kartan dyker en text upp där det står: Osedvanligt dålig service med ouppmärksam personal som låter gäster vänta… SÅ TRÅKIGT!  Dels för att ingen av de nio recensionerna har sagt så? Alla har istället gett dem högsta betyg! INGEN har skrivit något dåligt om dem. Och min egen upplevelse av dem var odelat positiv. De är deesutom ett av de mest topprankade Stockholmshotellen bland TripAdvisors recensioner.
Så jag undrar hur det kan bli så? Förmodligen har Nikke Linndqvist  en förklaring på det?

DEN SLAPPA KONFERENSVÄRDEN

Han välkomnade oss när vi kom. Istället för att stå kvar bakom receptionsdisken som de oftast gör på hotell – kom han ut – hängde lite nonchalant på receptionsdisken och berättade det som konferensvärdaralltid berättar för sina gäster. MEN! Han gjorde det så avslappnat och skönt att det kändes som om vi var hans gamla kära kompisar som var på besök! Han hade inget av den uppstyltade, stela hotellreceptionistens manér. Snarare var han…slapp. Helt avslappnad och väldigt ”nära”. Och jag älskar det! Jag älskar människor i serviceyrken som verkligen skapar ett MÖTE!

Samma sak händer alltid på min favoritkrog Supper Åre Där slår sig servispersonalen ner vid bordet – precis som om de var en del av sällskapet de orienterar och guidar bland sina spännande menyer.

Sånt gillar jag!

Fram för mer personlighet & tack Hotell Skeppsholmen för en kanondag i ert lilla fina slott vid vattnet!

Comments

  1. Anledningen till att det dyker upp är att någon har skrivit en sådan recension på Bookatable.com. Google Places hämtar även in recensioner från dessa sajter nämligen och den här gången var det kanske extra tråkigt att det var en så usel recension som dök upp.

    • Kan de som anläggning påverka det på något sätt?
      De är dessutom ett av de Stockholmshotellen som rankar högst bland recensionerna på TripAdvisor.
      Sånt här tycker jag är jättetrist när bra ställen råkar ut för.

      • Det bättrar sig säkert snart. Det är den senaste recensionen som plockas upp av Google, och det känns som om du borde skriva en egen. (Passa gärna på att skriva en på Reco också.) Den som läser recensionen på Bookatable inser snabbt att det är en sur göteborgare med sköfartsmaner som skrivit den, men om man läser recensionen innan kan man också ana att de kanske hade vissa problem med servicen under slutet av februari och början av mars. Och så kan det ju vara. En restaurang är ju aldrig bättre än det sista besöket.

        • Bra idé det gör jag!
          Nej och det är ju inte alla som inser att allt vi gör hela tiden recenseras i realtid heller.
          Ska ta och regga mig på reco också. Förhoppningsvis har ni gjort så man kan använda ett befintligt G+ eller FB konto :)
          Så man slipper regga sig.

Speak Your Mind

*