Nyheter

Nyheter

2012.12.04.

ÄVENTYRENS Ö HAR FÅTT ETT SYSKON!

Åre Ledarskapsakademi startar i mitten av december 2012!

Vi kommer att erbjuda workshops i samband med konferenser i Åre, UGL- Utveckling av grupp och Ledare vecka 7 och 10 samt företagsinterna ledarskapsutbildningar.
En gammal dröm har därmed gått i uppfyllelse - tänk att få kombinera jobbet med närhet till skidåkningen när Äventyrens Ö stänger för vintern!

Välkommen att kontakta oss om du planerar en vinterkonferens i Åre!
Här finns mer information om Åre Ledarskapsakademi

Vi ses i backarna!


Augusti 2012

LYX AV ETT ANNAT SLAG

 

De senaste dagarna har nyheterna varit fyllda av trista skandalrapporter om dyra konferenser.
Att äta och dricka gott och dyrt på flotta anläggningar är en sorts lyx.
Lyxen vi erbjuder är en annan.

ATT SITTA PÅ EN KLIPPA OCH SE SOLEN GÅ NER ÖVER EN SOMRIG SKÄRGÅRD

Det tycker vi är lyxigt. Eller att samlas runt en lägerld och småljuga framåt nattkrönet är en annan sorts lyx.

ATT PÅ BETALD ARBETSTID, TA ETT DOPP I HAVET UNDER LUNCHEN PÅ EN VACKER Ö

Det tycker vi är lyx.

ATT KONFERERA BUSBILLIGT OCH SOM BONUS FÅ SE HAVSÖRNENS MORGONTUR

Det är lyx.

LYXKONFERENS FÖR 1.445 eller 1.169:-/person!

Så för 1.445:-/person* kan man - förutom ett dygns helpension i Sommarhemmet inkl konferenslokal - få ganska mycket lyx!  Eller ännu billigare: 1.169:- om ni väljer att sova i lappkåtorna.

Varmt välkommen att höra av dig!
Sören & Mimmi med personal

*Priserna i Sommarhemmet är beräknade på en gruppstorlek om 26 personer och varierar beroende på antal. Alla angivna priser exklusive moms.

2012.03.08.

 

TRE SPÄNNANDE MÄSSOR 14 - 15 MARS I KISTA!

Personal - Möten & Events 2012 och Internet Expo & Digital Marketing går samtliga av stapeln ute på Kistamässan nästa vecka.
Äventyrens Ö finns på Möten & Events monter X09.

länken här kan du registrera dig och skriva ut din personliga entrébiljett som är gratis.
Välkommen!
Hoppas vi ses därute!

 

2012.02.14

MÖT OSS PÅ STRANDVÄGEN!

Den 6:e mars arrangeras en minimässa för dig som bokar möten, kick-off eller utbildningar. Vi bjuder på lunch, kaffe-mingel eller After Work.
Sista anmälningsdagan är den 22/2. Så hör av dig om du vill ha en inbjudan!
Välkommen!

 

 

 

2011.12.21

ÅRETS JULGÅVA 

Varje år avsätter vi en summa för varje gäst som besöker oss till en julgåva. Julgåvan ges till ett företag som bidrar till att göra världen lite bättre.
I år har ni som följer oss på sociala medier fått vara med och bestämma vem som ska få gåvan.
Här ser ni reultatet från Facebook:

På Google+ var det samma tendenser även om inte lika många förslag kom in där.
Totalt röstade 51 personer här ovanför vilket var roligt! Tack för ert engagemang!
Resultatet blev Läkare utan gränser som vann med en överväldigande majoritet!

De har tidigare fått julgåvor från oss vid ett par tillfällen och var ett av våra egna förstahands val.
Deras arbete är ovärdeligt och pengarna förvaltas väl.

2011.08.16

SOMMARHEMMET TOTALRENOVERAS & VI BYGGER NY BASTU

Under sommaren har det hänt mycket ute på ön.
Sommarhemmet har undergått en totalrenovering. Så ni som tidigare varit där kommer knappast att känna igen er.

  • Våningssängarna ersätts den 22/8 av nya sängar och de gamla våningssängarna är då ett minne blott.
  • Rummen är nymålade
  • Matsalen har fått sig ett riktigt lyft.
  • Två nya fräscha duschrum med totalt 6 duschar
  • Ny bastu nedanför badtunnorna.

Läs mer om Sommarhemmet här

 

2011.03.31

INBJUDAN TILL EN DAG MED CELEBERT ÄVENTYRENS Ö BESÖK!

1532 invaderade de spanska conquistadorerna Peru och i de strider som sedan följde försvann Inkafolket spårlöst. Man trodde länge att de var utdöda. Ända tills en peruansk antropolog kom i kontakt med Q éro-folket som då hade levt på 4800 meters höjd i hemlighet i nästan 500 år. Vid universitet i Cuzco fastställdes senare att de var ättlingar i rakt nedstigande led till det försvunna Inkafolket.

INKAPROFETIAN
I sin okända by högt uppe i Anderna har de levt enligt den gamla profetian. Den som säger att ”när snön smälter på Ausangate (deras heliga berg) måste de lämna sin by” för då ”behöver jorden deras kunskap”. 
Nu har snön börjat smälta. De har lämnat sin by och begett sig ut i världen för att berätta.

Den 17:e april kommer de till Äventyrens Ö!

Här är en länk till inbjudan som också också ger dig lite mer bakgrund.

(Dagen kommer att dokumenteras av både TV4:s Nyhetsmorgon och Efter Tio med Malou)

 

2011.02.19.

NU BLIR VI KANSKE SVERIGES MEST MILJÖVÄNLIGA ANLÄGGNING!

Genom ett samarbete med Blidösundsbolaget kommer vi från och med april att få dagliga båtförbindelser mellan Stockholm  och Äventyrens Ö! Det innebär att vi förmodligen blir Sveriges mest miljövänliga mötesanläggning :) Vi rankade SKYHÖGT i alla jämförelsetal när vi blev Svanenmärkta. Endast transporterna gav dåliga värden. Ett problem vi f.ö. delar med alla anläggningar som inte ligger direkt vid en tågstation. 

Nu är det åtgärdat och miljösamvetet är ännu renare :)

Det innebär att om ni har en sådan flexibilitet att ni kan anpassa er ankomst och avresetid till båtarnas tidtabell, så kan vi nu erbjuda vad som förmodligen är Sveriges allra mest miljövänliga mötesplats.   

Varför vi är en av Sveriges Miljövänligaste mötesanläggningar

Blidösundsbolagets turlista våren 2011

Blidösundsbolagets turlista hösten 2011

 

2010.12.13.

ÅRETS JULGÅVA TILL LÄKARE UTAN GRÄNSER


För varje gäst som besöker ön, går 10 kr oavkortat till någon organisation som bidrar till att göra världen lite bättre.  

Naturkatastroferna har i år avlöst varandra och miljoner människor världen över har varit i stort behov av akut medicinsk vård. 

Läkare Utan Gränser är en medicinsk humanitär organisation med världen som arbetsfält. De bistår människor som drabbats av kriser, 
krig och naturkatastrofer oavsett politisk åsikt, religion eller etnisk tillhörighet.
Läkare Utan Gränser har egna projekt i närmare 65 
länder runt om i världen. Under ett år skickar Läkare Utan Gränser ut cirka 4 000 internationella fältarbetare som tillsammans med 22 000 lokalt anställda bedriver verksamheten i fält.

Läkare Utan Gränser finansieras till över 85 % av gåvor från privatpersoner.
I år har vi valt att - tillsammans med er - stödja deras viktiga verksamhet. Läs mer om den här:
Och Läkare utan Gränsers tack till våra gäster HÄR

 

2010.10.12.

NU VÄNTAR VI BARA PÅ BLÅSIPPORNA IGEN!
 

Ön har varit full av liv från tidig april till november. 
Tack till alla er gäster som valt att besöka oss den här säsongen! Varje gång vi hör era skratt, ser era leenden och läser era utvärderingar - känns det så härligt!

I ett par veckor har vi nu i höststormarna plockat ner ön för säsongen och flyttar nu - som vanligt över vintern - verksamheten till fastlandets slott, herrgårdar och konferenshotell. Kanske blir det också ett och annat event i fjällvärlden.

Varmt välkommen tillbaka till ön när blåsipporna börjar knoppas igen!

 

2010.04.27.

DESTINATION TRÄLHAVET - MÖTEN VID HAVET
 

2009 bildades Destination Trälhavet. Det består av oss på Äventyrens Ö och tre anläggningar i vår närhet som vi ofta samarbetar med: Stensnäs Konferens, Skåvsjöholm och Runö Konferens & Events. Dessutom finns tre andra samarbetspartners med: Almgrens Buss, Seasafari och Kronuddens Charterbåtar. Allt som krävs för ett lyckat "dörr-till-dörr-event" alltså!

Den 3:e juni går vår tredje visningsresa av stapeln. Om du i ditt arbete arrangerar möten, utbildningar, events eller Kick Off:er så är du välkommen att anmäla dig! 

Förra årets fick vi en väldigt positiv respons och alla tycktes uppskatta att under en eftermiddag, via båt, få bekanta sig med fyra fantastiska anläggningar. 
Själva gör vi ofta kombinationsprogram tillsammans med dem. Nu kan du själv få en bild av hur sådana kan se ut och vad vår närmaste skärgård har att erbjuda!

VÄLKOMMEN! HOPPAS ATT VI SES DEN 3:E JUNI!

 

 

2010.04.09.

TRÄFFA OSS I KULTURHUSET STOCKHOLM DEN 13 APRIL!

Kom till Kulturhuset i Stockholm den 13:e april mellan kl:  8.30-17.00. 
Under en dag pågår där  Mötestorget på våning 3 i Kulturhuset vid Sergels Torg i Stockholm. 

 Ta del av senaste nytt på konferensmarknaden, träffa potentiella samarbetspartners, hitta anläggningar och bli inspirerad så att nästa konferens blir en succé.

Medlemmar i nätverket Hitta Talare bjuder på korta föreläsningar. Stefan Sebö är moderator och du får bl a lyssna till Erik Mattsson, Johnny Sundin, Lili Öst, Catharina Roos m fl. Lindau Production bjuder på showcase med ett urval av sina artister: programledaren Anders Lundin, trollkarlarna Brynolf & Ljung, singer/songwritern Johan Krafman m fl.

Här kan du gå in och föranmäla dig. Gratis entré och föreläsningar.

VÄLKOMMEN! HOPPAS ATT VI SES DÄR!

 

 

2010.01.26.

ÄVENTYRENS Ö KAMMADE HEM TREDJE PLATSEN I ÅRETS AMETIST

Tävlingen om bästa hemsida i den svenska mötesindustrin - Årets Ametist - avgjordes på Konfex mässan i Kista den 26 januari. 
I hård konkurrens kammade vi hem tredje platsen med följande motivering från juryn: 

 "Ett besök här är en spännande upplevelse! Med säker hand lotsas besökaren genom en sajt som både inspirerar och informerar på ett underhållande och personligt men ändå tydligt och professionellt sätt. Här finns många lager och mycket information, men inspirationen, lusten och tydligheten försvinner ändå aldrig i denna aptitliga sajt. Grattis!"

Vi är naturligtvis jätteglada och hoppas att du ska finna hemsidan precis så användbar och lättnavigerad som vi hade för avsikt att den skulle vara!

Grattis också till Steningevik som med sin fina sida vann tävlingen!
Mer info om Årets Ametist

 

 

2010.01.24

HÖGTRYCK FÖR UTVECKLING & KURSER

Gott Nytt År!  Redan har vi avverkat årets två första kurser och många fler väntar. 
De flesta av kurserna är företagsinterna,
till dem hör:

BASIC LEADERSHIP - Tre dagar med allt du behöver för att komma igång
KURS I GRUNDLÄGGANDE LEDARSKAP
- 3 + 3 dagar för dig som går in i din första ledarroll.
KOMMUNIKATION GRUPP OCH LEDARE - 3 + 3 dagar för dig som är erfaren ledare
TRAINEE PROGRAM
- i varierande längd från 5 - 25 dagar. 

Alla ovanstående program genomförs på både engelska och svenska.

UGL - UTVECKLING AV GRUPP OCH LEDARE 
Är den mest kända av våra kurser. Det finns också - till skillnad från våra egna kurser - många som arrangerar den.
Trots lågkonjunkturen har vi inte märkt av någon avmattning i bokningar. Snarare tvärt om. Det innebar förra året att alla som ville gå UGL hos oss inte fick plats. 
Ännu finns det platser på årets UGL:er men anmäl dig i tid. Platserna går åt fort. 
Nytt från i År är också att de genomförs på Näsby Slott dit man enkelt tar sig kollektivt från Stockholm.
UGL-info och anmälan

Välkommen att höra av dig om du vill veta mer om något av våra program!

 

2009.12.17.

OM VALET AV GREENPEACE SOM MOTTAGARE AV  ÅRETS JULGÅVA

Då och då händer det att vi konsulter gör Pro Bono jobb. 
Vi gör det för att betala tillbaks lite av allt det vi får. De gånger vi valt att göra så - har det varit till grupper i starkt behov av just grupputveckling el. konflikthantering men som av olika anledningar inte haft medel att ta hjälp.

I höstas fick vi en förfrågan från Greenpeace om hjälp med grupputveckling av aktivisterna. Budgeten var mager så vi beslöt oss för att ge dem ett självkostnadspris, för den goda sakens skull . 
Trots det hade de inte råd.

Insynen i olika hjälporganisationer visar då och då skrämmande vanskötta finanser och märkliga prioriteringar. Greenpeace gjorde intryck på oss när vi insåg hur de hantera sina pengar då i höstas.
Det, sammantaget med det arbete de faktiskt gör, gjorde årets val av hjälporganisation självklart.

GREENPEACE BLEV VÄLDIGT GLADA MEN VILLE INTE TA EMOT VÅR JULGÅVA....

Greenpeace policy är att inte ta emot pengar från företag. Verksamheten finansieras av privatpersoner vilket ger organisationen dess oberoende.
Därför sa de vänligt "Tack men nej tack".

LÖSNINGEN:

Vi tar ut bidragspengarna som lön, kompenserar för gjorda avdrag med egna medel och skänker era pengar i vårt namn,  Sören & Mimmi Dahlström med vänner.
Hoppas ni är nöjda med vårt val och vår lösning :-)

TACK TILL ALLA ER SOM GENOM ERT BESÖK PÅ ÖN I ÅR BIDRAGIT TILL ÅRETS JULGÅVA

VI ÖNSKAR ER ALLA EN LUGN OCH FRIDEFULL JUL!

MIMMI, SÖREN MED MEDARBETARE PÅ & UTANFÖR ÖN

 

2009.11.23

VÅR HEMSIDA TILL FINAL I ÅRETS AMETIST - IGEN!

I dag  offentliggjorde juryn för Årets Ametist vilka tio bidrag som går vidare till årets final. För tredje gången är Äventyrens Ö en av de tio!
Tänk om det skulle bli tredje gången gillt i år?!
Här är några av de kriterier som juryn har att ta ställning till vid sin bedömning:

Hemsidan skall vara säljande - det är vår :)

Den skall vara aktuell - det har vi inte varit så flitiga med på grund av att vi har haft alldeles GALET mycket gäster att ta hand om sedan i april. Men vi lovar att bättra oss nu kära jury ;) Ni har gett oss en anledning att jobba ÄNNU hårdare! 

Den skall vara informativ - man premierar bland annat onlinebokning. Det kommer man aldrig att hitta här. ALLA program görs exklusivt för varje enskild grupp. Det kommer vi att fortsätta med. Det är en av de faktorer som gör oss unika och därför man väljer oss.
Vi kommer heller inte att ha skisser över våra mötesrum med olika möbleringar. Företagen  som väljer oss, väljer också ofta att sitta i naturen. På en gräsmatta - eller på en klippa. För att de säger att deras möten blir bättre då.
Vi håller med dem. Naturen låter sig inte möbleras.

Mer information om övriga anmälda, nominerade, tävlingskriterier och jury hittar du på Årets Ametist

 

 

 

 

2009.11.10.

ÄVENTYRENS Ö FÅR YTTERLIGARE ETT MILJÖDIPLOM

Österåkers Kommuns  miljödiplom delades idag  ut till fyra välrenommerade Österåkersföretag: Ica Kvantum Åkersberga, Skåvjöholm AB, Washtec Sverige AB och Äventyrens Ö AB. Företagen har genom en rad miljöåtgärder nu blivit Svanenmärkta.

Företagen har:

• Tagit ett helhetsgrepp på miljöarbetet.
• Upprättat en miljöpolicy.
• Fastställt miljömål och handlingsprogram.
• Beskrivit genomförda miljöförbättringar.
• Infört miljöstyrning i bolaget
• Förankrat miljöarbetet i organisationen och arbetar med ständiga förbättringar
.

 

2009.09.05.

 

BOKA NÄSTA ÅRS UGL-KURSER REDAN NU


Årets kurser har varit fullbokade sedan länge. Medan många andra arrangörer haft svårt att fylla sina kurser, och t.o.m. ställt in dem, har vi varit så lyckligt lottade att våra varit fulla med goda marginaler

Kanske beror det på att 98% av våra deltagare ger sin kursupplevelse hos oss högsta betyg? Och att de därför rekommenderar andra att också välja oss?
Vi vet inte. Men det är ju ett rätt behagligt problem att inte ha den analysen klar trots allt :)

Så planerar du att gå UGL nästa år - boka redan nu och vi lovar dig en resa i personlig utveckling och ledarskap som du bär med dig för många, många år framöver!  

Om du vill ha information om hur du kan skapa en högre ROI - Return on Investment på din UGL investering i organisationen - kontakta oss via ugl@aventyrenso.se eller slå oss en signal! Telefon: 08/ 540 606 23.

För att läsa om UGL

2009.06.03.
 

NU ÄR VI SVANENCERTIFIERADE!!


Vid en ceremoni i Kungsträdgården under Smaka på Stockholm -dagarna var Äventyrens Ö i Stockholms skärgård ett av de stolta företagen som fick motta sin Svanenlicens.

Efter att ha arbetat med en miljöpolicy ända sedan starten 1994 valde vi i år att ta steget fullt ut och miljöcertifiera oss. Bland de olika märkningarna som finns valde vi Svanen som är Nordens officiella miljömärkning. Det är också den tuffaste märkningen som finns då den tar ett helhetsgrepp på hela verksamheten.

Vi och våra kunder har länge vetat att vi är en av Sveriges mest miljövänliga mötesanläggningar. Nu har vi bevis på det också!

Läs mer om Svanen här:  



 

 

2008.05.24.

 

LÄSVÄRDA KRÖNIKOR I KICK OFF

Du har väl inte missat den branschledande tidningen Kick Off? En tidning som vänder sig till alla er som bokar möten, kick off och sammankomster å yrkets vägnar. 

 

Mimmi - en av Äventyrens Ö:s två ägare är gästkrönikör där. Här kan du läsa en av hennes krönikor, där hon frågar sig vad vi egentligen har för nytta av de kunskaper elitidrottscoacherna reser runt och förläser om.

 

Länk till Kick Off

 

LÄS KRÖNIKAN HÄR!

 

 

2008.04.01.
 

BANBRYTANDE FORSKNING OM KARRIÄRUTVECKLING!
Observera att denna nyhet publicerades den 1 april...

 

Strategiforskaren Quy Ngn, verksam vid INSEAD utanför Paris har under 10 års tid genomfört en jämförande studie rörande belöningsfaktorer kopplat till karriärsutveckling.

Studien har genomförts på 175 europeiska varu och tjänsteproducerande företag med minst 600 anställda.

Man har i 50 % av targetgrupperna aktivt uppmanat unga anställda att "belöna" sina chefer. Belöningarna har utgjorts av enkla presenter såsom exempelvis äpplen.

Resultaten - som är såväl överraskande som banbrytande för unga karriärister - visar tydligt att ett äpple om dagen främjar karriären!

I de grupper som uppmanats att belöna sina chefer hade upp till 80% av de anställda avancerat tre - fem  steg under de tio åren medan siffran för grupperna som inte gjort så låg på 32%.

LÄS MER HÄR!

 

2008.03.18.
 

TUR 2009 - MÄSSAN DÄR SVERIGES MÖTESINDUSTRI MÖTS

 

Meetings@TUR tar sats för mötesbranschens nyhetsladdade utvecklingsprång

– Meetings@TUR 2009 fångar upp alla de starka trenderna och låter branschens utställare och besökare träffas på ett sätt som de aldrig gjort förr, säger facktidningen Meetings Internationals publisher Roger Kellerman, som ingår i projektledningen för Meetings@TUR.

Äventyrens Ö finns på plats under mässans mötesdagar för fackfolk torsdag och fredag i monter: C01:33

 VÄLKOMMEN - Hoppas vi ses där!

2008.12.15.
 

VÅR JULGÅVA 2008 & EN LITEN BERÄTTELSE


Året lider mot sitt slut och det börjar bli dags att summera.

När den sista stressen lagt sig och julen är i hamn får vi alla också lite tid för vila och reflektion. Tankar om året som gått - och året vi sedan går in i. Kanske kan vår lilla berättelse om korvgubben då vara något att du bära med sig? 

Sedan starten för 15 år sedan har Äventyrens Ö:s gäster  bidragit till att göra världen lite bättre. 10 kr från varje besökare går, varje år i december,  till någon organisation som möjliggör detta.
Ni har bl.a. stött Naturskyddsföreningens Projekt Havsörn, byggandet av skolor för flickor i Afghanistan och i flera år UNICEF:s arbete för jordens barn.

I år känns miljön viktigare än någonsin och årets julgåva kommer därför att gå till WWF och Projekt Östersjön

 

 BERÄTTELSEN OM KORVGUBBEN

Det var en gång en man som bodde vid en väg och sålde varmkorv. Han hörde illa och hade därför ingen radio, dessutom läste han aldrig tidningar. Däremot var han duktig på att sälja korv och kunde erbjuda god korv som var omtyckt av många. Han hade stora skyltar vid landsvägen och brukade ibland åka in till marknaden och sälja korv på stadens torg. 

Verksamheten gick bra och han köpte fler korvar från slaktaren och mer bröd från bagaren. Han beställde en större spis till korvståndet och sålde ännu mer korv. Så småningom behövde han extra hjälp och som en tillfällig lösning kallades hans son hem från universitetet. 

När sonen kom hem blev han orolig över faderns okunskap och sa..

                                                     .....Läs fortsättningen här

 

ÄVENTYRENS Ö ÖNSKAR ALLA GAMLA OCH NYA KUNDER EN LUGN & FRIDEFULL JUL OCH ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!

 

 

2008.11.25

 

NU ÄR DET DAX ATT VÄNDA BLAD I SVERIGES MEST EFFEKTIVA OCH ÄLSKADE LEDARSKAPSKURS!


UGL - Utveckling av Grupp och Ledare har funnits i Sverige sedan början av 80-talet. 

År 2000 uppdaterades den och från och med mars 2009 kommer den endast att genomföras i sitt nya utförande - det som tills vidare kallas UGL 2008. Förändringarna är många och är du intresserad av mer information kring det får du gärna kontakta oss eller registrera dig för de nyhetsbrev vi regelbundet skickar ut. 

 

 

98 % AV DELTAGARNA GER VÅRA UGL-KURSER HÖGSTA BETYG!

Resterande 2% ger den näst högsta betyg. Det är vi både stolta och glada över. Något vi är mycket varsamma att vårda.

Tillhör du dem som ännu inte har någon erfarenhet av UGL men vill veta mer? Kontakta oss då gärna så berättar vi mer om den kurs som förenklat livet för så många ledare och gruppmedlemmar i vårt avlånga land!

Om du vill ha information om hur du kan skapa en högre ROI - Return on Investment på din UGL investring i organisationen - kontkata oss via ugl@aventyrenso.se eller slå oss en signal! Telefon: 08/ 540 606 23.

 

Läs mer om UGL här:

 

 


2008.05.15.

 

NY SIDA FÖR DIG SOM BOKAR KICK OFF!

Vi har nu sammanställt alla våra olika aktivitets- & äventyrsprogram på en sida för dig som fått tilluppgift att ordna något kul innan ni går på semester - eller som uppstart efter semestern.

Om du tycker det är svårt att välja - ta oss till hjälp!
Vi har jobbat med sånt här i femton år och är bra på att lotsa dig i det stora utbud av aktiviteter som finns.

Och tillhör du en av dem som också tänker på miljön? Då kan du känna dig trygg i att hos oss - blir din Kick Off väldigt grön! 
Ur många olika perspektiv :)

 



2008.05.07
 

Tidningen Kick Off reder ut begreppen!

 


Mötet som ägde rum på en restaurang i Stockholm blev ett intressant samtal.
Vi - som representerar en falang som tycker att teambuilding skall ge resultat och märkas när man kommer hem. Och den andre lunchgästen -  som säljer teamaktiviteter som ger inspiration för stunden men inte ger några
bestående effekter i gruppen efteråt.

Bägge var vi överens om en del saker, bl.a. att både den mer lättsamma 
aktivitetsdelen och de mer resultatinriktade teambuildingprogrammen behövs.
Annat var vi inte lika överens om.

 

Och behöver du ytterligare hjälp att reda ut begreppen - slå oss en signal. 
Vi säljer ju bägge typerna av program och är duktiga på att lotsa dig rätt.

 



2008.03.26

 

Äventyrens Ö på IMEX

Den 22 - 24 april går en av den europeiska mötesindustrins viktigaste mässor av stapeln i Frankfurt.
De senaste åren - faktiskt långt innan vi lanserade vår engelska hemsida - började vi få många förfrågningar från företag och eventbyråer  i framförallt Tyskland och Frankrike. 
Privata öar betraktas nere i Europa som erhört exotiskt och exklusivt att ta sin grupp till. 
Unikt för IMEX är det stora antalet Hosted Buyers - VIP-inbjudna storbokare från organisationer och företag. De väljs ut efter noggranna kriterier och bjuds sedan på resa, uppehälle samt sociala program. Dagtid sitter de i förbokade möten med intressanta utställare.
Vi kommer att finnas med i Visit Swedens (F.d. Sveriges Turistråd) monter F200.

 

2007.12.23


God Jul & Gott Nytt År
Årets jul klapp går i år - liksom de senaste tre åren till UNICEF och deras arbete för barnen runt om i världen.

Vi försökte få pengarna öronmärkta för barnen i Darfur men tyvärr har de inget specifikt projekt därnere.
Vill du se en video om vad som händer i Darfur och varför vi tycker det är viktigt - klicka här

 

Vill du veta mer om UNICEF - Klicka här

 

2007.11.13

Vår hemsida till final i Årets Ametist - IGEN!

I går kl 12.00 offentliggjorde juryn för Årets Ametist vilka tio bidrag som går vidare och blir nominerade. 
För andra året i rad är Äventyrens Ö en av de tio!
Så om du tycker att vår hemsida är värd att vinna: Klicka på bilden härnedanför och lägg din röst på oss. 

Röstningen startar idag, den 13 november och vinnaren utses på Travel/SHIE-mässan i januari.
Mer information om övriga anmälda, nominerade, tävlingskriterier och jury 
hittar du på Årets Ametist

 

 

 

2007.11.01.


Var med och fira hemsidans nya funktioner - TÄVLA & VINN!

 

Allt du behöver göra är att noga undersöka kartan på första sidan. Vår, vinter höst eller sommar - skatten ligger gömd på ön under årets alla årstider.

När du hittat skatten - Skriv och berätta för oss vad den består av.
Motivera också varför just DU ska vinna julklappen som kommer att lösa ett av julens ALLRA största bekymmer.
Ett bekymmer många av oss kämpar med att knäcka.

Julklappen kommer att levereras i två delar.
Del 1 är själva presenten.
Del 2 är bruksanvisningen - och DEN kommer du att ha nytta av alla jular. Under resten av ditt liv!

Maila ditt svar till info@aventyrenso.se senast den 1/12 2007

 

LYCKA TILL I DITT SÖKANDE!
 

2007.10.03.
Tidningen Kick Off går på djupet med fenomenet Teambuilding

 

Tidningen Kick Offs septembernummer hade Teambuilding som tema.
I en lång och ambitiös artikel reder man ut vad teambuilding egentligen är. 

Räcker det med att göra roliga aktiviteter tillsammans? Eller är det häftiga gemensamma upplevelser som krävs? 
Artikeln rätar ut många frågetecken som mötesbokare ofta brottas med när de får uppgiften att "boka teambuilding".

 

Läs den och bli duktig på att boka program som skapar "vi-känsla" som varar längre än just för stunden!

Läs hela artikeln här

 

 

07.08.19.
Behöver du muntras upp lite efter semestern?

Klicka på länken här så får du en upplevelse som värmer djupt in i hjärtat!
Du måste ha ljudet påkopplat på datorn för att kunna uppleva länken.

Vill du muntra upp dina kollegor också?
Slå oss en signal så hjälper vi dig med det!
Vi har programförslag som hjälper er att njuta lite längre av sommaren.

Paul Potts - You Tube

07.06.19.
Det är NU du ska passa på!

Nu är vår ö som allra vackrast!
På ön hörs skratt blandat med samtal, fågelsång eller bara tystnad.

Har du hört den någon gång?          
        
Tystnaden?

Den är mäktig.

Och ännu mäktigare blir det om den upplevs i solnedgången på en klippa  vid vattnet.

Tackbreven rasar in.
Man kan inte annat än att bli förförd härute just nu.

Välkommen du också!

 

2007.05.03.
Nya spännande matupplevelser i Bar Barbar

Ny köksmästare på Äventyrens Ö sommaren 2007 är Stefan Lundgren. Stefan har i tolv år specialiserat sig på utländska grupper som utanför Icehotel ® i Jukkasjärvi: s väggar, vill ha en minnesvärd mat- och vildmarksupplevelse.

Den stora hobbyn som ursprungligen tog honom till Lappland var slädhundarna och vildmarkslivet.  Idag är slädhundsverksamheten avvecklad och maten upptar all hans tid. 

"Mina grundläggande tankar kring matlagning är egentligen att less is more", säger Stefan.  "Jag har alltid sett måltiden som en upplevelse, där maten är en del. Men lika viktigt är atmosfär, miljö och sällskap. Den är den helheten som är viktig och som sätter sig kvar i minnet. " - säger Stefan.   

Läs mer om maten på Äventyrens Ö

Miljö och miljöarbete är hjärtefrågor som just nu känns mer aktuella än någonsin.
Hemsidan som du just nu tittar på fortsätter att skapa uppmärksamhet.

Läs mer i Maj månads nyhetsbrev

2007.03.11.
Ny verksamhetskoordinator på Äventyrens Ö

Anna kommer närmast från en tjänst som Event and Conferens Coordinator på den amerikanska konsultfirman Mc Kinsey & Co där hon arbetat i 10 år. Hon har en Bachelors Degree i Social Science med 
inriktning mot turism.
Anna arbetade tiden före Mc Kinsey bland annat på Sergel Plaza Hotel och Strömma Kanal Bolaget.

- Vi är glada att ha hittat Anna. Hon har erfarenhet av att arbeta med uppdragsgivare i en organisation som ställer höga krav på kvalitet och service. Hon tillför också ett kundperspektiv till vår organisation som kommer att vara värdefullt för oss, säger Mimmi Dahlström, som tillsammans med sin man Sören äger och driver Äventyrens Ö.

Anna fyller i och säger:
- Det känns fantastiskt roligt och stimulerande att få jobba med en så unik produkt som Äventyrens Ö, att få driva verksamheten och utveckla den tillsammans med Sören och Mimmi. Anna kommer att ansvara för att planera den operativa dagliga verksamheten från Äventyrens Ö:s kontor. Det viktigaste för oss är att vi tillsammans hjälper våra kunder att bli hjältar hemma på arbetsplatsen för de oförglömliga besöket de arrangerat på Äventyrens Ö, säger Mimmi Dahlström.

 


2007.02.08.
Vi rekryterar nya medarbetare!
 
Vi söker värdar, klätterinstruktörer och äventyrsguider. Läs mer här:

Vi vill också passa på att gratulera Smögens Havsbad som med sin vackra hemsida vann Årets Ametist. 
Det var spännande och hedrande att, i den hårda konkurrensen, nomineras till final och vi lärde oss mycket. 
Tack till alla er som röstade på oss!

Och välkomna att följa med oss på resan i ett nytt spännande år!


2006.12.14.
Årets Julgåva
 
Varje år sänder vi en julgåva till någon hjälporganisation. Sedan ett par år stöder vi aktivt UNICEF i deras arbete för världens barn.
Alla ni som väljer att besöka oss är med och bidrar till gåvan.
Läs mer om detta i december månads nyhetsbrev

God Jul & Ett riktigt Gott Nytt år till er alla
från oss alla!

Sören & Mimmi Dahlström med medarbetare

 


2006.11.14
Vår hemsida till final i Årets Ametist
I går kl 12.00 offentliggjorde juryn för Årets Ametist, Informus pris för bästa 
hemsida i mötesbranschen, vilka tio bidrag som går vidare och blir nominerade. 
Äventyrens Ö är en av de tio!
Så om du tycker att vår hemsida är värd att vinna: Klicka på bilden härnedanför och lägg din röst på oss. 
Röstningen startar den 15 november och vinnaren utses på SHIE-mässan i januari.
Mer information om övriga anmälda, nominerade, tävlingskriterier och jury 
hittar du på Årets Ametist:s hemsida.

2006.11.04
Premiär för vår engelska hemsida
Nu stänger vi snart ön för säsongen. Annat arbete tar nu vid. Fram till mars/april arbetar vi inomhus på kursgårdar och hotell runt om i Sverige och Europa. 
Alla de grupper som under sommaren startat sin utvecklingsresa på ön följs nu upp och nya projekt drar igång.
Det är också nu vi själva får påfyllnad och ny inspiration. Bland annat funderar vi just nu mycket på giraffer..
Läs mer »
 
 

2006.09.12.

Hemsidan anmäld till Årets Ametist

Syftet med Årets Ametist är att lyfta fram Sveriges bästa hemsida inom mötesbranschen. Priset ska inspirera och premiera användandet av webben som marknadsföringskanal för mötesbranschen.

 
2006.09.09
2007 års UGL-kurser nu bokningsbara
Nu är kursdatum fastställda för nästa års UGL-kurser. Anmäl dig redan nu för att försäkra dig om en plats då våra kurser snabbt blir fullsålda. Mer information här:
Läs mer »
 
2006.09.08
UGL-kurserna fullbokade
Alla årets UGL-kurser är nu fullsålda. Mer information om nästa års kursdatum kommer inom kort. Eftersom våra kurser snabbt blir fullbokade kan du redan nu skicka in en preleminär anmälan för att försäkra dig om plats till nästa år.
 
2006.09.04
Nya rum & Nya menyer
Mycket har hänt på ön under sommaren. Nytt boende för kurs- och mötesledare. Nya menyer och en del annat. Läs mer här:
Läs mer »
Nu är sommarfesternas tid!
I juni förra året kom ett brev från en festdeltagare..
Läs mer »


 

Nu inför vi FÖRÄNDRINGSGARANTI på våra
teambuildingprogram!
Utvecklingsprogram ska skapa förändring. Det är själva meningen och syftet med utveckling. Gör de inte det har du gjort en dålig investering. Som första företag i Sverige erbjuder vi därför förändringsgaranti på våra utvecklingsprogram.
Läs mer »

 

Gör ditt nästa möte till en lönsam investering!
 

Hur många dåliga möten har du varit på?
Hur många gånger har du känt att mötet inte gett dig någonting?
Det kan vi hjälpa dig att ändra på!
Tillsammans med Stensnäs Kursgård har vi tagit fram ett antal korta
seminarieprogram som har till syfte att öka kvalitén i era möten.
Läs mer»

 
God Jul & Gott Nytt År!

 
Under året som gått har alla ni som valt att besöka oss bidragit till årets julgåva som oavkortat går till att hjälpa de över 1,6 miljoner barn som blev hemlösa vid jordbävningen i Pakistan.

Tack för er hjälp!
Alla ni andra är välkomna att fortsätta er utveckling eller förlägga sommarens möten ute hos oss på Äventyrens Ö.
Läs mer»


 


 

Mycket uppmärksamhet i media om vår teambuilding med reklambyrån Recommended

 
Förutom att Konferensvärlden utsåg programmet till "Månadens Konferens" har också DI, Svd och tidningen Chef haft stora artiklar om teambuilding-
programmet och de effekter det fick på såväl gruppens psykosociala arbetsmiljö som byråns ekonomiska resultat.

Här finns Chef-artikeln som PDF och här en länk till Svd:s artikel. Har du en grupp som är misstänksamma inför en stundande teambuilding i vår regi: Läs Chef-artikeln!

 


 

Vi har gjort det igen!
Tidningen Konferensvärlden har utsett ett av våra program till "Månadens Konferens"

 
Den här gången begav vi oss iväg med reklambyrån Recommended till ett annorlunda resmål. Marrakech - en stad mitt ute i den marockanska öknen.
Läs mer»

 


 

Scandinavian Service and Quality Awards
utser Äventyrens Ö/Dahlström & Partners till ny partner

 
SSQ-Award är en kvalitetsutmärkelse för serviceföretag som vill vidareutveckla verksamheten.

Vi kommer som partners, inom ramen för SSQ:s utbildningar, att bistå med stöd och hjälp för ledare och grupper som deltar i SSQ. Läs mer»

 


 

Konferenser som ökar din stresstålighet

 
Peter Clough, idrottspsykolog på University of Hull i England har, i sin forskning, funnit intressanta kopplingar mellan fysiskt krävande aktiviteter och personers mentala styrka.
Läs mer»

 


 

Ensam är inte stark!

 
Gruppstärkande möten eller sommaravslutning i skärgården.
Nu blommar snart körsbärsträden på ön.. Skratten ekar mellan träden och det ryker inbjudande från badtunnorna när skymningen lägger sig över fjärdarna.
Läs mer»

 


 

Mycket konferenskvalitet för pengarna i April!

 
Tillsammans med Skebo Herrgård erbjuder vi ett paket för din dygnskonferens som slår det mesta. I såväl kvalitet som pris.

Vad sägs om tebuffé med scones, hemlagade marmelader, snittar och tårta istället för det vanliga eftermiddagsfikat exempelvis?
Kanonpris för kvalitetsmedvetna.
Läs mer»

 


 

2005.01.02
Nyårstankar och goda råd till dig som vill hjälpa

 
I en tid som denna räcker orden inte längre till.
Därför är det många som den senaste veckan bidragit och på olika sätt hjälpt till genom att stötta, skänka pengar eller volontärarbeta. Och ännu fler kommer under lång tid framöver att göra stora insatser.

Många av oss möter idag på våra arbetsplatser kollegor, vänner och anhöriga som drabbats svårt. Och en del av oss kommer att vänta på kollegor som aldrig kommer tillbaka...

Ann Wedin, en av våra UGL- handledare har under veckan mött och samtalat med många drabbade och anhöriga. Hon har flugit ner och på plats i Phuket lyssnat och stöttat. Hon arbetar nu även på Arlandas kriscenter för hemvändande. För dig som nu möter drabbade i din nära omgivning har vi, tillsammans med Ann, samlat några goda råd om hur du kan hjälpa.

Som ett led i det långsiktiga återuppbyggnadsarbetet nere i Asien har Äventyrens Ö beslutat att fr.o.m. den 1 januari 2005 och tre år framåt, låta 10:- per gäst som besöker oss, oavkortat gå till UNICEF - FN:s barnfond. Vi gör detta för att vi tror att hjälpbehovet under en lång tid framöver kommer att vara stort och akut. Vill du läsa mer om UNICEF:s arbete så gör du det på länken här. Där kan du också skänka pengar.

Med nyårshälsningar
Mimmi & Sören Dahlström
Ä ventyrens Ö / Dahlström & Partners


 


 

Informus Roadshow

 
Den 22 november 2005 landar Informus Roadshow i Stockholm.
Ä ventyrens Ö deltar som medarrangör. Rasmus Nilsson som i somras var ledig från ön för att förstärka Expedition Robinssons X-lag värmer upp med Icebreakers. Läs mer»

 


 

Aktuella Annonser Hösten 2004

 
Annons: Hjälp till chefer/ledare och medarbetare i besvärliga förändringsprocesser - PDF
Annons: Konferensförstärkare. Lite skoj mitt i allt allvar - PDF

Skriv gärna ut och ge dem till någon du tror behöver lite hjälp eller glädje!

 


 

Inspirationsbilder Från ÄVENTYRENS Ö

 
Följ med på en digital inspirationsresa till Äventyrens Ö!
Förbered en kaffekopp - släng upp fötterna på skrivbordet och njut av härliga bilder!

Kanske får bilderna dig att fundera kring valet av mötesplatser i framtiden? Det är vår förhoppning. Miljön är viktigare för mötets utfall än vad många tror...
Digitalresan börjar här

Trevlig resa!
Vill du komma ut på en riktig resa? Ring då: 08/540 881 116


 


 

OS På ÄVENTYRENS Ö

 
Söker du något annorlunda?
Något där ni får bygga, skapa och frigöra mängder av kreativitet?
Där ni tillsammans får samarbeta under lättsamma former?
Och sjunga, skratta och förlänga sommaren med en vacker skärgårdsdag?
Prova augustinyheten: "Ö-Lympiaden"! Läs mer»

 


 

Ny - Uppdaterad "Från Puppa Till Fjäril I"
KONFERENSVÄRLDEN

 
Vår uppmärksammade artikelserie om grupper, teambuilding och ledarskap repriseras nu! Uppdaterat och bättre.
Under året kan du läsa artiklarna såväl i tidningen Konferensvärlden som på vår hemsida.
Del 1: Om teambuilding kopplat till gruppens behov Läs mer»
Del 2: Om inlärning och hur våra olikheter påverkar gruppens kommunikation. Läs mer»

 


 

AKTUELL DEBATT OM TEAMBUILDING

 
"ÖB:s agerande är bara toppen av isberget." En debattartikel skriven av oss i Konferensvärlden med anledning av sommaren mediadebatt kring ÖB:s representationskalas. Läs mer»

 


 

UGL 2004

 
Nu är datum och plats för årets UGL-kurser bestämt.
Efterfrågan är fortsatt stor. Så var ute i god tid. Läs mer»

 


 

PROGRAM FÖR GRUPPER I FÖRÄNDRING

 
Nya forskningsrön visar på känslornas betydelse vid strategiska förändringsprocesser. Det räcker inte att bara presentera förändringar, göra något kul tillsammans och sedan tro att allt ska fungera.
Det finns en del tips och hemligheter. Läs mer»

 


 

SOMMARKICKOUT 2004!

 
Försommarerbjudande!Ett paket för dig som vill bjuda arbetskompisarna på en rolig och minnesvärd halvdag. Just när Stockholms skärgård är som allra vackrast! Läs mer»

 


 

LIVET EFTER UGL

 
Det finns de som beskriver sitt liv utifrån kriterierna ”Före och efter
UGL-kursen”. Kursen skapar ofta en lust att fortsätta utvecklas.
För alla er som vill gå vidare - har vi skapat en ny sida. Den svenska utbildningsmarknaden erbjuder nämligen rika möjligheter. Men också en del riktiga fallgropar... Läs mer»

 


 

UGL 2003

 
Nu är datum och plats för årets UGL-kurser bestämt.
Efterfrågan är fortsatt stor. Så var ute i god tid. Läs mer»

 


 

VINNAREN KORAD I SHIE-TÄVLINGEN!

 
Vinnare i vår tävling på SHIE-mässan blev: Katarina Jönsson på Fortum.
Ett jättegrattis till dig Katarina. Välkommen till Skebo Herrgård och vår UGL-kurs vecka 0603.

Och tack till alla er andra som var med och tävlade!

 


 

ÄVENTYRENS Ö - ICELAND INCOMING

 
Vi inleder med början vintern 2002/03 ett samarbete med Island. Avtal har tecknats med Iceland Incoming - ett av de mest offensiva DMC företagen på Island

 


 

ÄVENTYRENS Ö i TV-dokumentär

 
Tisdag den 28:e maj visar TV 4 dokumentärfilmen om Ola Skinnarmos senaste expedition till Grönland.
Inför seglatsen besökte Ola & Co Äventyrens Ö för att teambuilda båtens besättning, lära känna varandra på en lite djupare nivå och sätta gemensamma spelregler för det pressande livet ombord. En satsning som under expeditionen visade sig vara en god investering.

 


 

VIA FERRATA - Ett äventyr för dig som gjort allt!

 
Via Ferrata” kommer från Italien och är en teknik som skapar möjligheter även för ovana klättrare att njuta de höga bergens storslagenhet. Vi har tagit hem idén till Sverige och vår vackra skärgård. Under ledning av Anders Swensson en av Sveriges 11 utbildade/certifierade bergsguider får du delta i en spännande expeditionsdag. En dag att minnas för såväl rutinerade klättrare som förstagångsklättraren. Aktiviteten kräver ingen förkunskaper och är heller inte fysiskt krävande vilket gör att det passar alla grupp typer som vill göra något utöver det vanliga.

 


 

NY SIDA!

 
Ett glädjande besked till alla er som gått och undrat vad den nya sidan om personlig utveckling skall komma att innehålla:
Nu är den klar! Passa på där att läsa Roger Kellermans intervju med en seminariedeltagare ett år efteråt. Den är härlig... Läs mer»

 


 

NYA TIDER - NYA FÖRUTSÄTTNINGAR

 
Nytt team? Nya förutsättningar? Högre effektivitetskrav?
Välkommen i ett nytt spännande tidevarv. En tid där hjulen börjat snurra igen och nya möjligheter öppnar sig!
Våra vinterprogram hjälper dig att placera er i frontlinjen med effektiva och väl fungerande arbetsgrupper. Tillsammans med vårt konsultbolag Dahlström & Partners hjälper vi er att ta fram program som påverkar och förändrar.

En uppdragsgivare hade en jobbig omorganisation i bagaget och ville ha hjälp att komma igång igen.
Det vinterprogram vi gjorde åt dem utsågs till "Månadens Konferens" av tidningen Konferensvärlden.

Planerar du konferens med stilla stunder framför brasan på någon kursgård? Men har lite krav på kvalitetsaktiviteter ett par timmar?
Ä ventyrens Ö är en av marknadens ledande leverantör av kreativa aktiviteter vars syfte är att förstärka mötets budskap.
Läs om några av våra tidigare uppdragsbeskrivningar under rubriken här

Välkommen att slå oss en signal för en förutsättningslös vinterdiskussion!
Tel: 08/ 540 606 23 eller 540 881 16

 


 

UGL 2002

 
Nu är datum och plats för nästa års UGL-kurser bestämt.
Efterfrågan fortsätter att växa. Så var ute i god tid.
Titta här för kursinformation. Läs mer»

 


 

Vedeldade badtunnor och ny bastu värmer i höstrusket!

 
Under hela hösten har det varit trängsel för att få plats i Äventyrens Ö´s nya "Vildmarks-Spa".
Efter avslutade program har våra gäster i facklor och eldars sken bänkat sig i den nyrenoverade sjöbastun, eller samlats för stilla samtal i de varma badtunnorna.
Boka plats i tid! Läs mer»

 
NY MÖTESARENA ÖPPNAD!

 
Nu kan vi äntligen erbjuda en lokal för kreativa möten i en kreativ miljö! Koholmens gamla matsal från kollo-tiden har förvandlats till en ljus, öppen mötesarena med en inredning som för tankarna till Newport och Cape Cod.
Av mötespedagogiska skäl har vi valt bort bord och istället skapat en oas för skapande möten där ni har gott om väggutrymme att fylla upp med väggtidningar eller blädderblocksblad. Plats för upp till 100 personer.

Vi har under arbetet med planering och färgsättning fört en aktiv dialog med några av Sveriges största inköpare av möteslokaler för kurs- och seminarieverksamhet. Resultatet har blivit en mycket Open Space anpassad lokal. En plats för möten mellan människor. På vår egen ö, där det talade ordet för all framtid kommer att vara så mycket viktigare än det tekniskt förmedlade.

 

DOKUSÅPA-LAG TEAMBUILDAR SIG PÅ ÄVENTYRENS Ö!

 
I söndags sändes reportaget från Äventyrens Ö där veckans vinnande lag i TV5´s såpa "Radio" besökte oss.
Radio är den enda dokusåpan där det är tittarna och inte deltagarna själva som röstar hem varandra. Som lag utsätts de för stora påfrestningar och kraven på att gruppen fungerar väl tillsammans är stora. Därför var veckans pris en teambuildingdag på Äventyrens Ö för att ytterligare stärka gruppen.
Om någon tidigare hyst tveksamheter ang. effekten av kortare program - så framgick i såväl reportage som på deras egen hemsida vilken förändringsprocess som faktiskt går att skapa under en dag med en motiverad grupp.

 
VÅRT STORLIENPROGRAM UTSÅGS TILL MÅNADENS
KONFERENS AV TIDNINGEN KONFERENSVÄRLDEN!

 
I början av januari 2001 tog vi med oss en grupp från MM Partner upp till Storlien. Syftet med programmet var att hjälpa gruppen till högre effektivitet genom att uppnå ökad självinsikt, harmoni och trygghet.
För att ta dem dit - skickade vi dem bl.a. över "Helvetsgapet".
Läs mer här om hur de genom vårt program och grupputvecklingens viktigaste instrument, fann modet att gå utanför invanda mönster och konfrontera sig själva.
Ä r du själv intresserad av ett liknande program - så har vi ett motsvarande "sommarupplägg" att erbjuda ute på Äventyrens Ö.

 
"ÄVENTYRENS Ö - THE MOVIE!"

 
Idag - tisdagen den 25/1 år 2001 har den äntligen premiär!
Filmen från Äventyrens Ö. Följ Tilde de Paula med programledar- kollegor i reportaget från TV4`s program Frivolt i höstas.
En unik chans för nyfikna kunder och alla kollegor som alltid undrat vad det är vi gör och HUR vi gör det!
Varsågoda!
Instruktioner som hjälper dig att ladda ner filmen hittar du här! Läs mer»